PÆDAGOG I RO

KÆRLIG, ÆRLIG KROP

Styrk dig gennem kroppen

Brug kroppen som et aktivt redskab til øget ro
  • OPLEVER DU AT VÆRE FRUSTRERET OVER HVERDAGEN SOM PÆDAGOG?

  • ØNSKER DU OFTE FLERE TIMER I DØGNET?

  • HAR DU (FOR) MANGE BOLDE I LUFTEN?

  • LÆNGES DU EFTER AT MÆRKE GLÆDEN HELT INDEFRA?

Så er dette 6 ugers forløb noget for dig!

Forløbet er skabt til dig, der arbejder i vuggestue, børnehave, skole, SFO eller på anden måde dagligt er omgivet af mange børn og føler at det til tider er liiidt for hektisk. Du skal tilmelde dig forløbet fordi din ro smitter af på dine omgivelser, både børn og voksne.

Din arbejdsplads stiller lokale til rådighed. Flere arbejdspladser kan sagtens slå sig sammen om et forløb.

FORMÅLET MED FORLØBET ER:

  • At klæde dig kropsligt og mentalt på til hverdagen med mange bolde i luften.
  • At gøre dig i stand til at mærke hvornår du har brug for at tage vare på dig.
  • At give dig redskaber, så du kan handle på dine behov og få genopbygget dit overskud.

FORLØBET VIL GØRE DIG I STAND TIL:

  • At tale ‘kropssprogsk’, så du hurtigt kan opfange kroppens signaler om ro og/eller uro.
  • At handle på signalerne fra kroppen, så du selv kan genskabe roen i dig.
  • At prioritere dig selv og dine behov.
  • At påvirke dine omgivelser positivt med din ro og dit nærvær.
  • At fokusere på det du kan ændre i stedet for det du ikke kan ændre.
  • At indgå i autentiske relationer med både børn, forældre og kollegaer.
Tanja er med sin høje faglighed og skønne stemme med til at forløbet ‘Pædagog i ro’ har været utrolig givtigt for mig. Hun har givet mig en øjenåbner for og redskaber til, at jeg bedre kan holde mig ‘langtidsholdbar’ på arbejdsmarkedet. Helle Holm

Pædagog , Børnehuset Holmebo

FORLØBET BESTÅR AF:

  • Intromøde á 1,5 time med introduktion af forløbet, nervesystemet og teoretisk og praktisk arbejde med temaet ‘Accept’.
  • 6 undervisningsgange á 2 timer.
  • Tematiseret undervisning med både teori, bevægelse og refleksion både alene og i gruppen.
  • Teoretisk oplæg og praktisk kropsligt arbejde ud fra følgende temaer:
    1. Muskelspændinger,
    2. Åndedræt,
    3. Grounding,
    4. Afgrænsning,
    5. Opmærksomhed,
    6. Prioritering.
  • Online materiale, der kort opsamler temaet for hver undervisningsgang.
  • Online materiale med inspiration til øvelser, du kan lave både ude og hjemme for at styrke din bevidsthed og roen i dig
  • Adgang til lukket facebook gruppe, hvor du kan stille spørgsmål, inspirere og sparre med andre deltagere fra ‘PÆDAGOG I RO’

DU VIL BLANDT ANDET LÆRE:

  • Hvordan krop og sind altid arbejder sammen, fordi dit nervesystem reagerer på de situationer du står i.
  • Hvad ro egentlig er og hvad der påvirker din ro.
  • Hvordan dine musklers spænding er brugbar viden, du kan bruge aktivt.
  • Hvordan du kan mærke dit åndedræt og bruge det bevidst til at skabe ro.
  • Hvad der kan styrke din jordforbindelse, så du står stærkere når hverdagen er hektisk.
  • Hvilken type af fysisk afgrænsning, der kan være en genvej til at styrke roen i dig.
  • At få opmærksomhed på dine reaktionsmønstre samt redskaber til at ændre på dem.
  • Hvordan du kan bevare kontakten til dig selv, mens du er i kontakt med andre.
  • At prioritere det der gavner dig i stedet for det, der dræner dig.
Tanja er et empatisk og lyttende menneske, som er meget nem at komme til at holde af. Tanja er god til at gå forrest, når der skal laves øvelser, hvilket gør at man nemmere følger med og tør slippe hæmningerne.

Jeg har lært at mærke og lytte til mig selv. Jeg har fået ro i en ‘til tider’ kaotisk hverdag. Jeg har lært at trække vejret og afgrænse mig fra andres negative holdninger, så det ikke smitter!! Helle Handberg Jessen

Pædagog

PRIS

Intromøde 1,5 timer: 2.000 kr.

Forløb á 6 x 2 timer for max. 12 deltagere: 18.000 kr.

Forløbet ‘PÆDAGOG I RO’ er udviklet i samarbejde med Nina Hedegaard, psykomotorisk terapeut .

Vil I også sætte fokus på kroppen som redskab og ressource?

Det er win win for både pædagoger og børn, så lad os sammen finde den ramme som passer ind i jeres institution.
SPØRGSMÅL?